Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Thursday 23 January 2014

Cium Kemaluan Isteri Tidak Bau Syurga?


Wowwwwwwwwwww.....hot title...hot entri (mungkin la kot)...hotdog pun sedap juga makan musim2 suhu sejuk yang melanda bumi kini....Tapi aku harap korang tak terkezut berok mat yeh bila baca entri aku yang ala2 18SX ni. 

Ye la kan, aku dapat ni pun melalui rakan whatsap aku. Tapi kandungan entri ni sebetulnua amat baik untuk kesihatan korang juga. Supaya bila korang baca entri ini peredaran darah korang dapat berjalan lancar tanpa sebarang minyak pelincir.

Yang baik tu datang dari Allah swt, yang buruk tu datang dari diri aku sendiri. Just untuk bacaan ringan dan sedikit ilmu semata. Tiada udang sikit pun disebalik mee. Jangan sentap2 tau. Bacalah dengan tawaduk dan lapang fikirannya. Jemput baca semua.

CIUM KEMALUAN ISTERI TIDAK BAU SYURGA

Ceramah kursus perkahwinan di masjid negeri. dalam satu topik yang membincangkan isu adab bersama pasangan masing-masing setelah menikah. Teman telah mengatakan bahawa sesiapa yang cium kemaluan isterinya atau suaminya..maka mereka tidak akan sekali-kali dapat bau syurga. Kelihatan peserta yang datang berbisik2 sesama mereka..

Untuk meredakan keresahan masing2 teman berkata, "Ada apa2 soalan ke sebelum saya meneruskan ceramah kita pagi nih.??"

Bangun seorang peserta lelaki yang bersongkok. lagaknya seperti seorang ustad dari cara pemakaiannya.....bergerak ke mic yang disediakan..."saya ********* dari ****... merujuk kepada kenyataan ustad tadi...berkaitan dengan hukum mencium kemaluan tidak bau syurga.?? teman: iye..silakan...

Peserta: "Saya belajar di ****... saya ade terbaca dalam kitab tafsir ahkam ibn arabi..mengatakan harus untuk mencium kemaluan isteri atau pasangan masing2..cuma dari segi adab tidak berapa elok..lagi pun hanya suami sahaja yang boleh buat demikian...yang lain2 tak boleh buat ust.... boleh ustad jelaskan lagi mengapa tidak boleh buat demikian dan kenapa tak boleh msuk syurga...."

Nampak.....berbezanya cara orang berfikir...asasnya bagus peserta tersebut...nampak ketika itu.....peserta terangguk2..ingin mengetahui lebih lanjut...

Menjawab persoalan yang ditanya semula oleh peserta.... sedara jangan salam faham...saya takde pun cakap bahawa cium kemaluan pasangan itu haram..saya tak cakapkan...ade sapa rakam ceramah saya...ade saya kata haram..tak de..saya tak kata pun tak masuk syurga... saya kata cium kemaluan isteri tak bau syurga... iyela kalau kite cium kemaluan isteri..bau kemaluan le lah.....mana boleh bau syurga....bau syurga bila dah mati lah nanti...tapi sekarang ni tengah sedap bau tu teruskan aje la.....seluruh dewan gelak pecah perut...
Korang dapat tak moral of story dari cerita Cium Kemaluan Isteri Tidak bau Syurga kat atas? Aku tak nak komel pasa cerita....aku tak nak komen pasal peserta yang bertanya. Memasing kita punya pemikiran, jadi semestinya perbedaan itu ada. Kekadang kan, kita perlu think outside the box. Jangan terlalu birokrasi dan kuku besi dalam berfikir. 

Otak kita ni sebenarnya anugerah yang tidak ternilai. Jadi, gunakan IQ dan EQ serta SQ sebaiknya. Gunakan potensi yang ada sewajarnya.

Jazakallah.


Support us MansuhPBS


kredit photo: google
___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.