Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Saturday 18 January 2014

USD 6,000 000.00 milik aku?

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Wowwwww!!! Pakcik kayaaaa!!!
Lucky draw.....terasa sangat kebestan yang amat. Macam2 aku boleh beli dengan duit sebanyak USD6,000 000.00. 

Nampaknya aku bakal menjadi orang kaya paling kaya kat Malaysia ni. Tetiba aku rasa sangat hepi......tetiba rasa nak menyanyi lagu duo Altimet feat Awi Rafael...HaHaHa...bertuah badan orang tua2 kata...

Tengah duk belek2 emel tadi terbaca satu emel yang sangat menarik dan merujakan.....Aku baca dengan kusyuk setiap baris ayat yang ditepek ke kotak emel aku....Sesekali aku tersadung dalam pembacaan, itu tidak mematahkan semangat aku yang berkobar2....Aku rujuki lebai google untuk pencerahan setiap ayat yang aku tersadung dan terpeleot.

Aaaaaaaaaaahhhh....Nasib baik aku tidak tergolong dalam kalangan tipah tertipu. Kalau tak, haru satu Persekutuan Tanah Melayu. Ternyata sekali, fakta dan data yang ada dalam emel itu hanyalah sandiwara cinta untuk mengaburi kornea mata aku. Tapi aku bernasib lucky sebab kornea mata masih belum rabun lagi. Masih jelas untuk menilai antara kebenaran dengan kepalsuan.

Acu cuba try korang test baca emel kat bawah ni. Rasa2 korang sahih ke tak kebenaran kandungan emel yang aku tepek ni? Aku dah mulai suam2 kuku nak percaya semua ni....



Rasa2 la kan, apa tindakan korang bila dapat emel $$$$$$$$$ gini?? Abaikan atau terus memasang impian?? Untuk menyedapkan fakta beliau, Attorney Jeffry ni siap bagi link berita tentang Mohammad Asraf. Tapi, bila aku baca emel beliau dan baca paparan pada link yang beliau bagi, ada sesuatu yang tak kena. Tak pasal2 aku terpaksa jadi agen CSI Miami. Nasib baik aku tak dikangkungkan oleh beliau. 

Dalam hidup ni macam2 cara orang guna untuk hidup senang di dunia. Jalan salah atau jalan betul bukan lagi neraca yang recam untuk diguna pakai dalam membuat sesuatu pertimbangan untuk memilih antara putih dan hitam.

Carilah rezeki yang betul dan halal. Kat dunia ni melata rezeki Allah swt beri. Berusaha....gunakan potensi diri tapi bukan dengan cara yang tak diredhai.

Jazakallah.

___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.