Disclaimer

BLOG Ini Mungkin Menyebabkan Ketagihan Yang Melampau. Bahan Yang Dipaparkan Mungkin Menganggu Jiwa Raga. Sebarang Salah Anggap, Kecederaan Minda Atau Komplikasi Pada Otak Disebabkan Blog Ini Adalah Tidak Dipertanggungjawabkan. Bagi Kanak² Di Bawah Umur, Disarankan Anda Melayari Dengan Ditemani Orang Yang Lebih Dewasa Bagi Mengelakkan Anda Mengalami Sindrom Parkison. (◕‿◕)☆ ™

RAMUAN BLOG - Diari, Tips, Tutorial, Petua, Photo, Cerita, Kesihatan, Pendidikan, Isu Semasa, Sukan, Politik, Info Am dan Jenaka.

Diari Join Me | You Are My Friends

Wednesday 19 February 2014

Perodua Oh Perodua!




Alhamdulillah.....tadi siang tak menang tangan aku nak menjawab call dari hq perodua atau authorized perodua dealer  (perodua agenda cendana sdn bhd dan perodua Yamud Automobile Sdn.bhd). Semuanya gara2 komplain aku terhadap 'sampah' yang perodua keluarkan. 


Aku amat2 hargai keprihatinan pihak hq perodua atas kesulitan dan kesukaran yang aku hadapi. Namun, aku tetap juga tak puas hati coz solution dari apa yang panggilan bertali arus depa sikit pun tidak membantu menyelesaikan masalah yang ada. Menambahkan rasa bengang lagi ada.

Rupa2 nye authorized perodua dealer tak link pun dengan hq perodua. hq perodua tak tahu pun apa masalah yang aku pernah komplain dekat authorized perodua dealer (Perodua Agenda Cendana Sdn.Bhd dan perodua Yamud Automobile Sdn.bhd) sebelum2 ni. Bengang je rasa coz kena susun ayat cerita mende sama tiap masa. Lagi best, bila aku bagi tahu masalah aku tu pada wakil hq perodua tadi, boleh dia kata "sebelum2 ni kita takde dapat lagi komplain macam ni" 

Sebelum ni ngko tak dapat komplain macam yang aku komplain, sekarang dah dapat kasi settle je la.....lagi mau dalih pula. Ingat aku beli Bumblebee aku tu pakai daun getah gamaknya.

Yang tak boleh blah, nampak sangat dikalangan mereka cuba nak lepas tangan. Wakil Perodua Agenda Cendana ada call aku bertanya pasal masalah aku coz memula penyakit bumblebee aku ni depa yang take action dlu. Masa 1st service dekat tempat depa aku ada komplain dah pasal masalah bumblebee aku tu (bunyi something dekat bawah kenderaan, sistem break dan lampu berkelip dan malp tetiba semasa pemaduan). Alhamdulillah, depa la yang kasi settle bunyi misteri dari bawah perut kenderaan aku sebelum ni. Tapi yang dua lagi masalah tetap takde jalan penyelesaian. Tapi tadi boleh depa tanya aku, "jadi dengan kami dah settle la kan?" 

Memang la urusan dulu dah settle, tapi masalah pada bumblebee aku tak juga settle ni macam mana mau kira?? Depa tanya gitu tak lain dan tak bukan sebab aku dah hantar bumblebee aku tu untuk service kat Perodua Yamud. Aku juga dah buat komplain lagi sekali berkaitan masalah bumblebee aku tu melalui Perodua Yamud pula. Jadi, tendang sana tendang sini la aku diperlakukan selepas ini.

Yang lagi best part wakil Perodua Yamud call aku, boleh dia tanya aku sistem audio yang rosak yang depa cabut pi hantar hq tu dah pasang ke belum......apa punya soalan ntah.....tak kan la tak check sistem dulu sebelum nak call. Buat kerja biar smart.....jangan 'semak'. Biar kita nampak cerdik. Baru la dapat respek.

Malas la aku nak taip pepanjang pasal apa yang aku sembangkan dengan wakil2 perodua tu,. Buang karan rumah aku jer. Kalu korang nak tau cite lanjut pasal ni korang boleh baca komplain berantai aku kat SINI (klik)  atau korang boleh klik pada gambar kat bawah ni untuk tidak mencederakan kornea korang membacanya.


Well, aku rindu sangat untuk menerima panggilan dari wakil2 perodua lagi. Seakan tidak sabar menanti mentari muncul esok hari.

Jadi, untuk menanti esok aku up dulu entri ini. Lepas tu aku kira, ada eloknya aku layan mimpi sweet2.

Pikir banyak pun buat sakit kepala. Masalah yang ada belum tentu boleh settle.

Jazakallah.



Support us MansuhPBS


___________________________________________________________
Aku bukanlah yang terbaik di kalangan kamu. Jika kamu dapati aku berada di atas kebenaran, maka ikutilah (bantulah) aku. Dan jika kamu dapati aku berada di atas kebatilan, maka perbetulkanlah (halangilah) aku.”
-Saidina Abu Bakar as Siddiq-

No comments:

Post a Comment

Dipersilakan dengan segala hormatnya untuk memberi sepatah dua kata di ruangan komen yang comei dan cool ini. Sesungguhnya komen sahabat2 adalah makanan ruji bagi seorang blogger selain ayam kentaki.

Sebarang komen adalah dibawah tanggungjawab sendirian berhad tukang komen. Sila amalkan prinsip ke-5 rukun negara ketika nak merapu-meraban di ruangan ini.

"MAJULAH BLOG UNTUK MALAYSIA"

Sekian.

Diari Rahsia Jadi Jutawan

DIARI PERINGATAN

Sebarang aktiviti mengcopy paste hasil contengan di blog ini adalah diHARAMkan sama sekali. Seelok dan sebestnya korang LINK kan aje entri yang pankreas korang berkenan. Tuan Punya Blog rasa itu lagi comel serta menunjukkan korang sememangnya mengamalkan prinsip ke-5 rukun negara.

TAPI, jikalau korang nak juga mencopy paste apalah daya Tuan Punya Blog untuk menghalang. Harap korang boleh creditkan atas nama blog ini.

Bukan Tuan Punya Blog mintak pendapatan dan credit telefon korang pun kan.....So, korang hormati HAK Tuan Punya Blog sebagai tuan tanah. Maka Tuan Punya Blog hargai usaha murni korang.

Teringat pesan orang lama, "Orang berbudi, Kita berbahasa..... Orang memberi, Kita merasa".

Semua gambar dalam ni adalah hak milik Tuan Punya Blog dan selainnya adalah dari google images.

Pandangan, penulisan dan omogan Tuan Punya Blog adalah bolok semata-mata, tiada kaitan dengan blog-blog yang lain kecuali dinyatakan dan diletakkan nama pemiliknya. Semuanya bersifat subjektif dan bukannya MANDATORI. Sebarang salah anggap atau kerosakkan disebabkan blog ini adalah di bawah tanggungjawab pembaca sendiri.

Komen+saran+kritik+bolok atau nak send bolok emelkan ke amiraimanakashah@yahoo.com


Terima kasih dan selamat menyebarkan ilmu.